Mire elég a szombathelyi 26 lóerő?

Donát Nagy 2020-02-09 19:05:00.000000
A rajtszámos Trabi a győri Rába tesztpályától kezdve Erdély dombos útjait is megjárta már.

Kálmán Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy “mindent nekem kell csinálni”, valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a szerelős témában.

Én később váltottam a Trabiról, majd neki is lett nyugati kocsija, de a barátság megmaradt. Ahogy az ex-családi kocsi is, amit nagy lelkesen, aprólékosan, éveket beleölve (és mindannyiunk meglepetésére) tényleg felújított. Ha jól tudom, még FIA-s gépkönyve is lett.

Mind a felújítás, mind a civil munkája miatt Tomi közel került egy versenyzős társasághoz, akik Historic Rally-kon indulnak mindenféle fantasztikus autókkal. Van a mezőnyben Skoda 110R, Renault Gordini és mindenféle Mercedes is. De sokszor jönnek új arcok, és ő is benne ragadt a társaságban - az én “szerencsétlenségemre”, ugyanis így lettem én is navigátor, mellette.

A tavalyi versenyek már a sokadik alkalmak voltak, hogy együtt autóztunk egy jót; talán mondhatom azt is, hogy összeszokott kis istálló vagyunk. Mindketten próbáljuk a legjobbat nyújtani, még akkor is, ha időnként nem egyértelmű, merre van a jobbra vagy a balra. Meg hát az is jó, hogy nem harapja le a fejemet, ha nem szólok időben: már mért szakaszon vagyunk.

A szombathelyi Trabi - Második ütem

A szombathelyi Trabi - Második ütem A vasi trabisok ismét versenyeztek, ezúttal a II. Arrabona Historic Regularity Rallye győri futamán indultak. A verseny különlegessége a második napi úgynevezett 1/100-as futam volt, ahol a Rábaringen futott első időmérő körrel azonosat kellett másodikra is produkálni. És hogy milyen volt a hangulat? Kiderül videónkból.

Egy ilyen verseny egyébként úgy épül fel, hogy kapunk egy itiner füzetet, amiben kis piktogramokkal meg van jelenítve az útvonal. Ezen belül vannak mért szakaszok, amik a verseny szempontjából lényegesek. A mért szakaszokra meg van határozva egy-egy átlagsebesség. Például egyik falu táblájától a másikig 43,5 km/h az előírt átlag – ezt egyébként GPS-es jeladóval tudják követni a szervezők. Igen ám, de akkor miért is számít annyira az erő?

Ahogy sejteni lehet, közúton zajlik a verseny, így hiába nem tűnik soknak egy előírt sebesség, a környezet olykor tartogat meglepetéseket. Dimbes-dombos a táj, néhol kanyargós a szerpentin, vagy éppen traktor, esetleg lovas szekér mögé ragadunk. Utóbbi rendszerint ráadásul dombon felfelé ér minket.

A Porsche viszonylag gyorsabban visszadolgozza a lemaradását, mint a kis Trabi.

De a tempó valójában nem feszélyez, sok idő marad a többi versenyzővel való ismerkedésre, egy-egy közös harapnivalóra. És ugye a táj… Az a sok gyönyörű vidék, ahol ilyenkor keresztülhajtunk.

Nem olyan régen Erdélyben jártunk, ami nekem azért is volt külön öröm, mert még sosem utaztam erre a vidékre. Számomra ez egyfajta nyaralás vagy kirándulás volt, és Tominak sem lehet panasza: a több, mint 50 indulóból végül a 6. helyen végeztünk. Marosszentgyörgy remek emlékeket nyújtott nekünk!

2 szombathelyi srác, 26 lóerő 26 percben

Van egy Trabantunk, mit csináljunk vele? Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy "mindent nekem kell csinálni", valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a témában.

Bár egy eredetileg 35 éves, 26 lóerős autóról beszélünk, úgy tűnik, a szombathelyi Trabi bőven ereje teljében szeli a további kilométereket.

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67