Együttműködési megállapodást írt alá a győri Széchenyi István Egyetem és a Magyar Közút

Donát Nagy 2020-02-20 07:55:00.000000
Azt mondják, egyesítik a tudásbázist, és a gyakorlati helyek választéka is szélesebb lesz a hallgatók számára.

Tegnap tette közzé a Facebook oldalán a Magyar Közút, hogy együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetemmel.

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

EGYRE TÖBBET DOLGOZUNK ÉJSZAKA A GYORSFORGALMI UTAKON Társ... aságunk 2017 óta folyamatosan fejleszti az éjszakai munkavégzést gyorsforgalmi úthálózatunkon, mind a tevékenységek körét, mind a géppark bővítését illetően. Tavaly e fejlesztéseknek köszönhetően az éjszaka elvégzett útkarbantartási és fenntartási munkák meghaladták a 13 ezer munkaórát. Az éjszakai munkavégzés célja, hogy a forgalmat kevésbé tartsák fel korlátozásokkal.

A szerződés aláírása kapcsán érdeklődtem a Magyar Közútnál, kérdéseimre Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető küldött kielégítő választ:

A Széchényi István Egyetem és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakmai tapasztalatainak ötvözésével kívánják emelni a mérnökképzés színvonalát. Az együttműködés az oktatás és a mérnök/művezető/informatikus utánpótlás számos területére, például a közösen meghirdetett Közutas ösztöndíjra is kiterjed. A Széchényi István Egyetem fontos partner társaságunk számára, mivel a hazai mérnökképzés kiemelkedő központjának számít.

A Megállapodás célja:

  • Az elméleti és gyakorlati tudásbázis összekapcsolása.
  • A közös oktatási és kutatási programok szervezése, szakmai gyakorlóhelyek biztosítása.
  • A Társaság a tevékenységi körét érintő tantárgyakhoz kapcsolódóan szakmai konzultációt, valamint diplomatervek témavezetését biztosítja.
  • Együttműködés közös TDK dolgozat, közös kutatások, illetve közös kutatás-fejlesztési pályázatok keretében.
  • A Társaság szakértői vendégelőadóként megosztják szakmai tapasztalatainak a hallgatókkal.
  • A mérnök hallgatók, megfelelő kiválasztási eljárást követően, a Magyar Közút humán-erőforrás terveinek megfelelően ösztöndíjhoz jussanak – illetve a képzés befejeztével Társaságunknál munkába álljanak.
  • Az Egyetem figyelemmel kíséri a Magyar Közút munkaerő-piaci igényeit és segítséget nyújt a Magyar Közút munkaerő toborzáshoz kapcsolódó humánpolitikai feladatainak végzéséhez.

A gyakorlati szakmai ismeretek, tapasztalatok megosztása a mérnöki tanulmányok hatékonysága növelésének legfontosabb eszköze.  A felsőfokú műszaki képzés elengedhetetlen része a gyakorlat centrikusság és az ehhez szükséges erőforrások biztosítása. Ehhez nyújt szakmai segítséget a Magyar Közút. Ugyanakkor az együttműködés során megismert és kiválasztott hallgatókkal hosszú távon biztosítja a magasan képzett munkaerő utánpótlását. Cél, hogy az együttműködési megállapodás által megteremtett kereteket a jövőben mindkét fél számára értékes tartalommal töltsék meg.

A Társaságunknál 2016-ban vezettük be a „közutas életpálya modellt”, melynek kiemelt területe a mérnök/informatikus utánpótlási program. Az egyetemekkel kötött együttműködési megállapodások keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. évente meghirdeti ösztöndíjpályázatát. Idén 22 ösztöndíjasunk lesz, ebből a Széchenyi István Egyetemről 4 közutas ösztöndíjast köszönthettünk: 2 fő közlekedésmérnök, 1 fő építőmérnök és 1 fő gépészmérnök hallgatót.

Az egyetemekkel kötött együttműködési megállapodások célja, hogy a hallgatók ne csak elméleti, hanem gyakorlati szinten is minél sokrétűbb ismeretet szerezzenek a Magyar Közút tevékenységi köreiről. Lehetőséget biztosítunk szakdolgozat/diplomamunka készítésére, üzem-, illetve telephely látogatásokra, nyári (kötelező) szakmai gyakorlat eltöltésére, valamint az ösztöndíj-programban történő részvételre.


Közutas Életpálya Modellt vezettünk be 2016-ban, melynek keretében az Ösztöndíjprogram célja a fiatal, motivált mérnökök bevonzása társaságunkhoz. A pályázat benyújtásakor a hallgatóktól kérjük a preferált leendő munkavégzési hely megadását, melyhez a 94 mérnökség, 19 megyei igazgatóság, és a Társaság budapesti központja széleskörű választási lehetőséget nyújt. Az ösztöndíj összegének leendő munkavégzési hely szerint történő differenciálása előnybe helyezi a vidéki munkahelyet választó hallgatóknak az ösztöndíjprogramba való felvételét. A rotációs rendszernek köszönhetően az ösztöndíjasok, mérnök-gyakornokok megismerhetik egy nagyvállalat belső működését, kipróbálhatják magukat több szakterületen is.

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67