Ismét akadozhat januárban a győri buszközlekedés

Bence Pintér 2020-01-03 13:58:00.000000
Választás ide, választás oda: a szakszervezet szerint nincs elég buszsofőr, tömegesen maradhatnak ki a járatok.

Győrben január 26-án polgármestert választanak, és bárki is legyen a győztes a hat jelölt közül, biztos, hogy az egyik első dolga a győri buszközlekedés rendbetétele lesz,

ugyanis a Volánbusz decemberi győzelmi jelentése ellenére nagyon nincs rendben a győri buszközlekedés a szakszervezet szerint.

Mint arról korábban írtunk, tavaly ősszel gyakorlatilag szétesett a győri tömegközlekedés, tömegesen maradtak ki járatok a sofőrhiány és a meglehetősen öreg buszok műszaki állapota miatt. December elején azonban a Volánbusz Ungár Péter LMP-s parlamenti képviselő kérdésére azt nyilatkozta: a helyzet rendeződött, a buszközlekedés helyreállt, sofőröket vezényeltek át és képeznek ki.

Emellett azt is bejelentették, hogy januárban 17, nyáron pedig 22 új busszal frissítik a győri járműparkot, amire tényleg ráfér egy alapos frissítés: a VEKE győri szekciójának statisztikái szerint még a januárban érkező buszokkal együtt is siralmas a győri buszpark állapota tulajdonképpen minden szempontból. Az új buszokon kívül ugyanis nincs például légkondis jármű a városban.

A 18 tagszervezetet és 5500 dolgozót tömörítő Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetségének elnöke, Dobi István szerint ugyanis csak átmeneti megoldásnak bizonyult a győri városi autóbusz-közlekedéshez más területekről átvezényelt autóbuszvezetők győri foglalkoztatása, ami csak időlegesen és nem teljes körűen tudta kezelni a munkaerőhiány okozta problémákat.

A szakszervezet információi szerint csak a kevésbé forgalmas, ünnepi időszakban napi száz járat maradt ki, a helyzet pedig az iskolák nyitásával még súlyosabb lehet,

ugyanis 10-15 fordára (egy adott autóbusz egy napi menetprogramjára) a munkaerőhiány miatt nem tudnak autóbuszvezetőt vezényelni, tehát tovább növekszik a kimaradó járatok száma.

A kialakult helyzet ráadásul tovább növeli a még rendszerben dolgozó sofőrök terhelését, akik már amúgy is rendkívül leterheltek. Ha így marad minden, akkor gyakorlatilag szünet nélkül kell vezetniük a sofőröknek a városban. „Az autóbuszvezetőknél a folyamatosan fennálló maximális terhelés egészségügyi problémákat is okoz” – áll a közleményben.

„Az egyre nagyobb feszültség tovább generálja fluktuációt, mindennaposak a VOLÁNBUSZ Zrt-től leszámoló autóbuszvezetők. Egyértelmű, hogy Győrben is minimum 2000 forintos besorolási alapbért kellene az autóbuszvezetőknek biztosítani és ezzel az intézkedéssel a VOLÁNBUSZ  enyhíteni tudná a munkaerőhiányt” – írta Dobi.

A szakszervezeti vezetőt elértük telefonon is. Dobi elmondta: a Volánbusz nem mond igazat, ha azt állítja, hogy kezelni tudja a helyzetet.

Kerestük az ügyben a Volánbuszt is, ott azonban nincsen telefonon is elérhető sajtóosztály, a sajtókapcsolati e-mail-címről pedig november óta még egyszer sem kaptunk választ.

FOTÓ: Wikipedia

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67