108 milliót adhat a péri reptér fejlesztésére Győr

Bence Pintér 2019-09-09 18:30:00.000000
Több utas, több szolgáltatás, nagyobb teherforgalom: erre kért fejlesztési támogatást a péri repülőtér Győr városától.

Visszafizeti a Győr-Pér Repülőtér Kft. azt a 108 millió forintnyi tagi kölcsönt, amit a cégben 38,7 százalékos részesedéssel bíró győri önkormányzat adott a cégnek még 2012-ben,

de a pénz rögtön vissza is kerülhet az Audival és a magyar állammal közösen birtokolt céghez fejlesztési támogatás formájában.

Borkai Zsolt (Fidesz) győri polgármester ugyanis arra tesz javaslatot a győri közgyűlés pénteki ülésén, hogy a visszafizetett összeget egy az egyben adják is vissza a cégnek. A kamatmentes tagi kölcsön visszafizetésének határidejét egyébként a közgyűlés egyhangú döntése alapján 2017-ben hosszabbították meg, 2020. december 31-ig kellett volna visszafizetnie azt a cégnek.

A fejlesztési támogatás célja az, hogy a repülőtér ne csak ún. ad-hoc cargo forgalmat tudjon bonyolítani: ez azt jelenti, hogy most például Pérről átmenő forgalom nem irányulhat harmadik országba, vagy a szállított árú nem lehet veszélyes áru vagy élő állat. Ha azonban a reptér felkerül az IATA (International Air Transport Association) hivatalos teherforgalmat bonyolító repülőtereinek listájára, akkor ilyen korlátozások nem vonatkoznak majd rá, és a reptér nemcsak a légijárművek kiszolgálása, de az áruforgalmi, raktározási, stb. szolgáltatások miatt is szedhet majd díjat.

A tervezett új eszközökkel gyorsan és korszerűen tudják majd ellenőrizni a reptérre érkező utasokat is,

és azt várják, hogy ezeknek köszönhetően nőni fog az utasforgalom is.

A kifutópálya már elég hosszú lenne a WizzAirnek is

A péri repülőteret leginkább a győri Audi-gyár használja, menetrend szerinti járatokat nem indítanak innen nagy légitársaságok, pedig erre már alkalmas lenne most is a repülőtér. 2014-ben 6,6 millió eurós beruházással 1450-ről 2030 méteresre hosszabbították a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén száz-száz méternyi biztonsági sávot építettek,

ezzel pedig a reptér már alkalmas lett Boeing-737 és Airbus 320 típusú gépek indítására és fogadására.

A WizzAir a fent linkelt cikk szerint tárgyalt is arról, hogy innen is indítanának menetrend szerinti gépeket, de ebből végül nem lett semmi.

A péri repülőtéren 2014-ben fordultak meg a legtöbben, akkor 33 817 utasról számoltak be, azóta azonban folyamatosan csökkent az ide érkező vagy innen induló utasok száma: 2018-ban már csak 20 076 utasról számoltak be.

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67