Újraindítaná a szombathelyi villamosközlekedést az Éljen Szombathely!

Bazsi Farkas 2019-07-10 15:14:00.000000
A baloldal elővenné a korábbi terveket. Ausztriával kooperálna.

Szerda délután sajtótájékoztatón jelentette be Nemény András, az Éljen Szombathely polgármesterjelöltje, hogy programjukban az is szerepel: újraindítanák Szombathelyen a villamosközlekedést.

Nemény azzal kezdte, hogy amíg más városokban a lakosság életének megkönnyítésére használták fel a Modern Városok Program adta anyagi lehetőségeket (Tapolcán például alacsony padlójú buszokat vásároltak, Sopronban pedig utakat újítottak fel), addig nálunk a fideszes városvezetés olyan látványberuházásokat akart belőle megfinanszírozni, mint a Gothard-kastély, amely a mai napig nem készült el, költségvetése pedig a duplájára emelkedett időközben. 

Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője a napokban azzal a módosító javaslattal állt elő, hogy a központi költségvetés terhére, 1 milliárd 300 millió forintért Szombathelyen vásárolhasson 6 darab sűrített levegővel működés buszokat, de a Fidesz, köztük Hende Csaba és Ágh Péter országgyűlési képviselők ezt leszavazták.

Ez azért is szomorú, mert a város buszparkja közel 30 éves átlagéletkorral bír. Ezek a járművek pedig nem csak nem praktikusak, de környezetszennyezőek is. Szombathely pedig rendre a legszennyezettebb levegőjű városok élmezőnyében van.

Ezért álltak elő azzal az ötlettel, hogy amennyiben a szavazók bizalmat szavaznak neki, úgy ismét elindítják Szombathelyen a villamosközlekedést. 

Legutóbb Ipkovich György polgármestersége alatt merült fel, még 2009-ben, hogy ismét járna a villamos Szombathelyen. Akkor egy osztrák- magyar közös projekt részeként valósult volna meg a beruházás. 

Nemény éppen ezért számít majd Ipkovich szakértelmére a témában.

Ipkovich azzal kezdte, hogy a pesti 1-es villamos 1,7 kilométeres szakaszát 8 milliárd forintból valósították most meg. Arányaiban tehát a Haladás Sportkomplexum árából megépülhetett volna a szombathelyi belváros villamoshálózatának fő útvonala. A volt polgármester hozzátette, hogy 120 évvel ezelőtt Éhen Gyula írta meg a Modern Város című könyvet, amiben a villamos, mint a modern település közösségi közlekedési eszköze komoly szerepet kapott.

Az akkori városvezetés meg is építette a villamospályát. Ha nekik sikerült, akkor nekünk is kell, hogy sikerüljön

- tette hozzá Ipkovich.

A politikus azzal folytatta, hogy elsőként egy gerincvezetéket és az ehhez tartozó sínpárt kell megépíteni, erre egy év elég is lenne. A hálózatot aztán innét kellene tovább bővíteni. 

Az Éljen Szombathely képviselői arra mutattak rá, hogy mivel környezetbarát közlekedésfejlesztésről van szó, komoly uniós forrásokra lehet pályázni a megvalósításhoz. 

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67