A Mindenki Sárvárért Mozgalom szakemberek bevonásával próbál megoldást találni a sárvári parkolás problémájára

Buda Fehér 2019-06-25 15:58:00.000000
Németh Zsolt, az ellenzéki összefogás polgármesterjelöltje szerint Sárváron nincs koncepció a parkolás megoldására.

„A mai városokkal szemben az egyik legnagyobb kihívás a közlekedés és a parkolás megszervezése” – írja Németh Zsolt, a sárvári ellenzéki összefogás polgármesterjelöltje egy, a lapunknak eljuttatott közleményében. A képviselő szerint Sárváron a parkolás megoldására nincs koncepció, szakemberek és a városlakók együttes gondolkodásával lehet csak megoldani a város ezen problémáját.

Németh azt írja, hogy a sárvári utak nagy része a hatvanas években készült, ekkor azonban még nem számoltak a motorizáció berobbanásával. Szerinte tipikus példája ennek az Alkotmány, vagy az Újsziget utca, mindkét utcában szűk az úttest, az egyik oldalon parkolók mellett nehéz a közlekedés. Hozzáteszi, hogy az Alkotmány úton, főleg az SZTK közelében, szinte lehetetlen parkolót találni, hiszen az itt lakóknak és az intézményhez igyekvőknek is parkoló kell. A képviselő szerint azzal lehetne megoldani ezt a problémát, ha az SZTK előtti füves, nem túl szép parkon alakítanának ki új parkolókat. A kórháznál pedig azzal növelné a parkolók számát, hogy a porta melletti területet felszabadítanák a látogatási időre. 

A polgármesterjelölt szerint a Várkerületben is problémás a parkolás, hiszen itt található a Városháza, a Kormányablak, és a Földhivatal is, viszont parkolót találni szinte lehetetlen. Németh hozzáteszi, hogy volt már a városnak arra próbálkozása, hogy fizetőssé tegyék a Várparkolót, ám ez elhalt, maradt a zsúfoltság. Mostanra pedig a Várkerület a Várkaputól kezdődő része egészen a református templomig tele van parkoló autókkal, szinte lehetetlen akadály nélkül haladni. A képviselő azt is leírja, hogy a Szent László Templom megközelítése is nehéz, kifejezetten a mozgáskorlátozott hívőknek, hiszen a templom közelében nincs kijelölt rokkant parkoló.

A helyiek szerint az iskolák előtti reggel és délutáni káosszal is foglalkozni kell. A Gárdonyi iskolánál a Gyöngyös utcát egyirányúsítanák, így megszűnne a rendszeres tilosban parkolás is. Az egyházi iskolánál pedig azzal segítenék a helyzetet, hogy a Gárdonyi utca irányából is beengednék a tanulókat az intézménybe.

Németh megemlíti azt is, hogy jó időben kevés a fürdő körüli parkoló. A kánikulában még a Rákóczi utat is végig állják a fürdőzni vágyók, ezzel viszont megnövelik a balesetveszélyt. A sárvári összefogás szerint az lenne erre a jó megoldás, ha komfortosabbá tennék a Rába melletti parkolót, ahol további parkolóhelyeket lehetne kialakítani.

Németh a közleményében arról is beszámol, hogy az újonnan épült családi házas telkekre többlakásos épületeket húznak fel Sárváron, ám ezzel csökkennek az udvarok méretei, ezeken már a lakók kocsijai sem férnek el. A képviselő szerint az engedélyek kiadásánál ezt figyelembe kell venni.

A polgármesterjelölt végül azt is leírja, hogy a sárvári főutcán nem életbiztosítás közlekedni. Németh szerint ugyanis szűk a négysávos Batthyány utca úgy, hogy a parkoló autók mellett még a kerékpárosok és a kamionok is közlekednek. Szerinte egy akkora üdülővárosban, mint Sárvár, kötelező lenne a főutcára egy kerékpársávot építeni, ezt viszont csak úgy tudnák elérni, ha a négyből egy sávot megszüntetnének, és a maradék három sávból csak egyben lehetne parkolni. A képviselő azt is leírta, hogy évtizedes gond, hogy a főutcán sok olyan autó van, amelyik az ott dolgozó vállalkozók, kereskedők autója. Ők joggal mondhatják, hogy az önkormányzat megvetette velük a parkolót, ami így igaz is, viszont így az üzleteket felkereső vásárlóknak nem marad parkoló.

A sárvári összefogás szerint az lenne a megoldás, hogy a parkolást az utca északi oldalán oldanák meg, mivel a kisipari üzletsor hátsó részétől a Fészerig bezárólag a telkek hátsó része szinte kizárólag önkormányzati tulajdonban van. Az összefogás azt javasolja, hogy vigyék tovább az átjáróházakat, hiszen így a főutcáról pillanatok alatt elérhetők lennének a parkoló autók. „Így már a kereskedők, vállalkozók is szívesebben rakják le ide az autót, mint a forgalmas főútra” – teszi még hozzá Németh Zsolt.
 

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67