A szombathelyi rendőrkapitány szerint nem jelentene megoldást a dugókra, ha a forgalmat rendőrök irányítanák

Bazsi Farkas 2019-01-28 18:07:00.000000
Turbókörfogalmak kellenének, de ilyen még a megyében sincs.

Örök téma a közlekedés Szombathelyen. Már csak azért is, mert a városban szinte lehetetlen hétköznap közlekedni. A témával foglalkozott az önkormányzat Bűnmegelőzési, Közbiztonsági és Közrendvédelmi Bizottsága is, a decemberi ülésen volt téma, ahol elég komoly anyagot állított össze Szombathely rendőrkapitánya Gulyás Ferenc. 

Többek között az is szóba került, hogy három olyan óra van, amikor Szombathelyen beáll a közlekedés. Reggel 7 és 8 óra között, délután fél kettő és fél három között és a késő délutáni órákban.

Gulyás hangsúlyozta, hogy bár sokan a rendőrségtől várják a megoldást azzal, hogy az egyenruhások irányítsák a forgalmat, szerinte ez nem lenne megoldás. A jelzőlámpák ugyanis 2 másodperc alatt engedik át a kereszteződésekben a forgalmat, mivel azonban a rendőri karjelzéseket sok sofőr nem ismeri, így annak a felismerése 2 másodpercnél tovább tartana, így nem lenne gyorsabb a forgalom.

Véleménye szerint turbókörforgalmakat kellene kialakítani, ami egy olyan körforgalom típus, ahová már a behajtást is lámpák szabályozzák. 

A kapitány elmondta, hogy leginkább a kereszteződésekben torlódik fel a forgalom. Itt annyit tudnak tenni, hogy megpróbálják szankcionálni azokat az autósokat, akik úgy hajtanak be a kereszteződésekbe, hogy akadályozzák a zöld jelzésen áthaladókat. 

Gulyás kiemelte azt is, hogy sok olyan utca van, ahol a parkoló autók miatt lehetetlen használni mindkét sávot, itt a parkoló kocsikat kell a közlekedőknek kerülgetniük.

További problémának tartja a balra kanyarodást tiltó táblákat, mint ami például a Vadász vendéglőnél is található. De ugyanilyenek vannak több bevásárlóközpontnál is, ez pedig gond, hiszen ekkora forgalomban így nem lehet szabályosan balra kanyarodni.

Gulyás kapitány kategorikusan kijelentette, hogy nem igaz, hogy Szombathely közlekedése katasztrofális lenne.

Az ülésen elhangzott több konkrétum is. Például, hogy mobilkörforgalmakat kellene telepíteni Szombathely több pontjára is. Ezek 6 millió forintból megvalósíthatóak lennének.

Illetve Márovics Pál, a szombathelyi mentőállomás vezető mentőtisztje, a bizottság tagja felvetette, hogy meg kellene szüntetni a parkoló sávot a Vörösmarty utcában és újra 2x2 sávossá kellene tenni. Ezt az ötletet azonban a bizottság többi tagja nem támogatta. 

Az is elhangzott, hogy egy olyan közlekedési szakember kellene, aki komplexen vizsgálja meg Szombathely közlekedését. 

Októberben a közgyűlésen Balassa Péter (Jobbik) képviselő vetette fel, hogy főállású közlekedési szakembert kellene alkalmaznia a városházának, aki csak ezzel a területtel foglalkozik. Akkor a fideszes többség leszavazta a javaslatot. 

Balassa a múlt héten egy sajtótájékoztatón ismételte meg a javaslatát.

Most decemberben a biztonság ugyanerre jutott, vagyis, hogy közlekedési szakembert kellene alkalmaznia a városnak.

Szólj hozzá!

Egy szombathelyi covidos beteg halála után 9 nappal tudta csak meg a család, hogy mi történt

Ez is csak annak volt köszönhető, hogy a családtagok rendíthetetlenül hívták a kórházat. Az önkormányzat már elhamvasztásra küldte az elhunytat, amire a hozzátartozók egyáltalán tudomást szereztek a gyászhírről.

A SÁRVÁRI POLGÁRMESTER A TERVEZETT MUNKÁSSZÁLLÓRÓL: HANGULATKELTÉS!

Kondora István azt mondja, olyan megoldást terveznek, amely mindkét fél számára megnyugtató lesz.

ALMAFA NŐJNAGYRA
valami lófasz

valami lófasz bf

sfsdfsdfs

dfgfdgdf

qwe

eqwe

aaaaaa

aaaaaaaaaaa

Ezeket az alkatrészeket fogják Szombathelyen gyártani az elektromos autókba

Ha elektromos autót vennél a jövőben, ezen komponensek készültek a városodban

Már a tévécsatornákon is azt üzenik, hogy maradjunk otthon

Az üzenet főleg a csatornák logói mellett jelenik meg.

asd

asd

test67

test67